SLAVONSKI BROD / SVILAJ - Iako se nakon otvaranja Graničnog prijelaza Svilaj očekivalo kako će promet na prijelazu u Slavonskom Brodu 'pasti' - to se još nije dogodilo. Prema podatcima koje je SBplus portalu dostavila Policijska uprava brodsko-posavska, preko graničnog prijelaza Svilaj, od datuma njegova otvaranja, 30. rujna prošle godine, pa do 10. veljače ove godine, prometovalo je ukupno 209.734 putnika i 95.739 vozila.
Prilika je to i za brodske ekologe da se ujedine i pokrenu rješavanje ovoga pitanja te na taj način dokažu kako borba za čist zrak preko Rafinerije nije bilo samo njihova želja za pet minuta medijskog prostora. Jer ako postoji šansa da se situacija popravi, a Brođani konačno umjesto zraka druge kategorije počnu udisati bolji i čišći zrak, onda svi zajedno moraju sjesti za isti stol, dogovoriti se i bez obzira na stranačke boje i privatne interese nastupiti prema državi. U suprotnom niti most na Svilaju, niti onaj u Staroj Gradiški veće koristi čišćem zraku u Slavonskom Brodu neće donijeti.
U istom vremenskom razdoblju preko Graničnog prijelaza Slavonski Brod prometovalo je ukupno 903.671 putnika i 472.913 vozila, što je, u odnosu na razdoblje od 30. rujna 2020. do 10. veljače 2021. povećanje za 280.264 (44,96 posto) putnika te 146.438 (44,85 posto) vozila. Statistika pokazuje ono što se uočava na terenu, a to je da ljudi još uvijek nemaju naviku korištenja svilajskog graničnog prijelaza, kojim bi, prvim danom mjeseca ožujka, konačno mogao krenuti i teretni promet.
Bude li i on statistički u granicama putničkog prometa, neće se dogoditi ono što su Brođani očekivali od otvaranja prijelaza u Svilaju. Naime, kada je krenula njegova gradnja svi su isticali kako će dio prometa, a posebice teretnog, iz Broda biti preusmjeren na Svilaj - što je trebalo doprinijeti (i) čišćem zraku koji je u Slavonskom Brodu dulje od desetljeća opterećen lebdećim česticama koje su, uz ložišta na kruta goriva, posljedica gustog prometa.
No, teško da će do toga uopće doći, a svakako ne do konačnog završetka koridora VC, odnosno, izgradnje autoceste koridorom koji će spojiti Budimpeštu, Osijek i Sarajevo s Pločama. Potpuni završetak hrvatskog dijela koridora očekuje se 2024. godine, a bosanskohercegovačkog, prema najnovijim obećanjima, 2028. Vrijeme je to koje brodsko-posavski političari i ekolozi, ako žele, sasvim sigurno mogu iskoristiti za 'pritisak' na državni vrh kako bi se izborili da se, barem tada, teretni promet u cijelosti zabrani na Graničnom prijelazu Slavonski Brod - Brod (BiH). No, ne stave li zajedničko djelovanje u funkciju općeg interesa, a ispred skupljanja političkih poena, neće se izboriti za to. Jer iz MUP-a su bili jasnog stava - oni to sami ne kane učiniti.
'Puštanjem teretnog prometa preko Graničnog prijelaza Svilaj, neće doći do obustave teretnog prometa na Graničnom prijelazu Slavonski Brod ili obustave na bilo kojem drugom graničnom prijelazu u tom dijelu granice između RH i BIH." za SBplus su ranije odgovorili iz Ministarstva unutarnjih poslova.
Grad Slavonski Brod, kojeg se često proziva da ništa ne čini, od 2008. je poslao više od 400 dopisa na razne adrese u državnom vrhu ukazujući na probleme, tražeći pomoć i nudeći rješenja. Zahtijevali su i svrstavanje grada u posebnu kategoriju, u kojoj bi država s 85 posto i više, sufinancirala energetsku obnovu obiteljskih kuća i plinofikaciju. No, tražili su i izmještanje graničnog prijelaza i naplatnih kućica na autocesti kojom godišnje prolazi 17,5 milijuna vozila. Nažalost, kao posljedica nepostojanja vertikale vlasti ili zbog pokazivanja moći ili, pak, nametanjem osobnih interesa ispred onih zajednice,... dosad po tom pitanju nije učinjeno ništa. Rafinerija više ne zagađuje gradski zrak, do završetka koridora VC ima još nekoliko godina pa je to razdoblje svakako prilika da se, konačno, političari s ovog područja ujedine i naprave nešto dobro za ovaj grad i - u konačnici - za svoju djecu koja će sutra živjeti u njemu. Jer, sve je izvjesnije, kako smanjenja teretnog prometa, a time i manjeg zagađenja lebdećim česticama, neće biti ne budemo li se izborili za rekategorizaciju Graničnog prijelaza u Slavonskom Brodu.
Prilika je to i za brodske ekologe da se ujedine i pokrenu rješavanje ovoga pitanja te na taj način dokažu kako borba za čist zrak preko Rafinerije nije bilo samo njihova želja za pet minuta medijskog prostora. Ako postoji šansa da se situacija popravi te da Brođani konačno umjesto zraka druge kategorije počnu udisati bolji i čišći zrak, onda svi zajedno moraju sjesti za isti stol, dogovoriti se i bez obzira na stranačke boje i privatne interese nastupiti prema državi. U suprotnom, ni most na Svilaju, niti onaj u Staroj Gradiški, neće donijeti veće koristi Slavonskom Brodu.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Maskica16.02.2022. u 12:38
Svakako je dobro da objavljujete ovakve clanke jer Slavonski Brod je zaista grad sa najlosijom situacijom stanja zraka u Hrvatskoj. To govore statistike. Mislim da na osnovu podataka koje imamo o kvaliteti zraka ( zahvaljujuci mjernim postajama ) definitivno imamo... Prikaži sveo pravo na pomoc drzave a tako i EU kojoj je posobljsanje kvalitete zraka jedna od glavnih misija. Nije u svim gradovima gradovima tako vec samo u Slavonskom Brodu. Mislim da se s vazecim podacima i predlaganjem rjesenja( zabrana teretnog porometa na granicnom prijelazu u centru grada) pobiljsanja kvalitete zraka treba napraviti zahtjev ili projekt ili sto vec te traziti njihivu pomoc kako bi se to i ostvarilo. S obzirom da je RH na dnu ljestvice u EU sto se tice svega a tako i mentaliteta, i osvjestenosti o posljedicama problema ovakve situacije u gradu pomoc treba traziti od EU jer, bojim se, da nasa drzava ne shvaca koliki je to problem. Radi se o jednom malom gradu ali mi zasluzujemo osnovne uvjete za zivot a to je zrak koji je nemjerljivo zagadjeniji od ostalih gradova pa zato i imamo pravo na takve mjere samo da budemo barem blizu drugih gradova sto se tice zagadjenosti. Postoje osnove za ovo o cemu pisete samo nek se neki dobri ljudi koji su na pozicijama aktiviraju i izbore za ovo. Da bi to napravili moraju imati sluha ali ako nemaju...sto reci...ekolozi pomozite
-